Obra de millora de la carretera LV2012 en el tram d'Espluga Calba a Fulleda
Codi de l'expedient:2025/1454/LIO_POR
Evidències de la publicació
Tipus de contracte:
Obres
Contracte mixt:
No
Valor estimat del contracte:
2.147.442,15 €
Contracte harmonitzat:
No
Pressupost base de licitació sense IVA:
2.147.442,15 €
IVA:
21 %
Pressupost base de licitació amb IVA:
2.598.405,00 €
Contracte està finançat amb fons de la UE:
No
Denominació:
Obra de millora de la carretera LV2012 en el tram d'Espluga Calba a Fulleda
Codi de l'expedient:
2025/1454/LIO_POR
Descripció de la prestació:
Obra del projecte “Condicionament. Eixample, millora i pavimentació asfàltica. Carretera LV-2012, de Les Borges Blanques a la N-240. PK 13+610 al PK 17+435. Tram: Espluga Calba – Fulleda. Actualització de preus”.
Contractació conjunta:
No
Divisió en lots:
Sense lots
Justificació de la no divisió en lots:
Art.99.3 b) El fet que la realització independent de les diverses prestacions compreses en l’objecte el contracte en dificulti l’execució correcta des del punt de vista tècnic; o bé que el risc per a l’execució correcta del contracte procedeixi de la naturalesa del seu objecte, en implicar la necessitat de coordinar l’execució de les diferents prestacions, qüestió que es podria veure impossibilitada per la seva divisió en lots i l’execució per una pluralitat de contractistes diferents. Tots dos aspectes, si s’escau, s’han de justificar degudament en l’expedient
Compra pública d'innovació:
No
CPV Principal:
45233000-9-Treballs de construcció, fonamentació i pavimentació d'autopistes i carreteres
Lloc d'execució:
ES513 -Lleida
Criteris d'adjudicació:
Criteri únic relacionat amb els costos
Garantia provisional:
No
Garantia definitiva:
Sí
Percentatge de la garantia definitiva:
5,00 %
Garantia complementària:
No
Durada del contracte:
11 mesos
Admissió de variants:
No
Es preveuen pròrrogues:
No
Es preveuen modificacions:
No
Condicions d'execució del contracte
Tipus de condició:
Condicions especials tipus Mediambiental
Descripció:
L’empresa contractista estarà obligada a garantir la correcta gestió ambiental del contracte, supervisar-ne l’execució amb el màxim respecte pel medi ambient i establir mesures de prevenció de riscos mediambientals.
El contractista adoptarà, a més, totes les mesures necessàries per evitar la contaminació química o física de la natura o els espais urbans i suburbans que es pogués derivar de les matèries, substàncies, productes o maquinària utilitzats en l’execució del contracte.
El contractista estarà obligat a la recollida, reciclatge o reutilització, al seu càrrec, dels materials d’envasatge, embalatge i muntatge usats i de tot altre tipus de residus produïts com a conseqüència de l’execució del contracte.
Per altra banda caldrà que l’execució de la prestació, per part del contractista, tingui un impacte zero quant a emissions de CO2 equivalent (CO2 equiv). Qualsevol emissió de CO2 equiv per sobre de zero en l’execució del contracte haurà de ser calculada i compensada econòmicament pel contractista.
La compensació econòmica serà de 10 €/tn CO2 equiv emesa. Aquest preu s’ha obtingut considerant import de mercat d’actuacions de la mateixa tipologia considerades per altres administracions.
Per complir amb aquesta la condició especial d’execució, l’empresa adjudicatària haurà de presentar abans de la fi del contracte una declaració responsable en què especifiqui la prestació executada, les emissions de CO2 equiv generades i l’equivalent econòmic de les emissions. La tramitació i comprovació d’aquesta declaració sobre emissions de CO2 equiv l’han de dur a terme la persona responsable del contracte i el mateix proveïdor mitjançant l’aplicació del fons de compensació de CO2, disponible al web oficial següent: https://www.ddgi.cat/iplecs/faces/index.xhtml
Altres aplicacions per a la comptabilització de les emissions de CO2 hauran de ser validades pel responsable del contracte.
L’empresa adjudicatària, per emplenar degudament el full de compensació que li farà arribar la persona responsable del contracte, ha de tenir en compte els requisits següents:
- Maquinària d'obra: caldrà comptabilitzar l’energia consumida per tota la maquinària que es faci servir per l'execució de les obres, ja sigui en litres o en kWh, segons la font d’energia usada, llevat de la maquinària elèctrica que es carregui en el quadre d’obra.
- Equips: caldrà tenir en compte el consum facturat en el quadre d’obres, si existeix.
- Fabricació de l’aglomerat: en cas de no optar per executar l’obra amb aglomerat semicalent s’haurà de comptabilitzar l’increment d’emissions en relació amb les que s’haguessin emès utilitzant aquesta tècnica.
- Subministrament de materials: caldrà comptabilitzar l’energia consumida en el transport des de planta o des de magatzem a l'obra indicant distància i nombre de viatges per a cada tipus de material.
- Residus: si l'execució del contracte genera residus, aquests s’hauran de comptabilitzar, indicant quina quantitat s’ha generat de cada un.
La persona responsable del contracte ha de validar el certificat d’emissions de CO2 emès pel contractista i la quantitat econòmica que se’n derivi es deduirà de les factures registrades pendents de pagament.
Per formular la seva oferta econòmica, qualsevol empresa pot fer un precàlcul de l’impacte econòmic i de generació de CO2 equiv que originaria l’acompliment d’aquesta condició especial d’execució de caràcter ambiental, accedint al web oficial següent: https://www.ddgi.cat/iplecs/faces/index.xhtml
El responsable del contracte vetllarà pel seu compliment i en deixarà constància a l’acta de recepció o, en el seu defecte, en un informe a tal efecte.
Tipus de condició:
Altres condicions d'execució
Descripció:
2. Actualització del sistema de informació geogràfica SIG.
Als efectes de facilitar el manteniment de l’inventari i catàleg digital de carreteres, haurà d’actualitzar les capes SIG següents, en format “shp”, que s’hagin modificat per la execució de les obres:
o Capa “carreteres”.
o Capa S-572 “fites quilomètriques”.
o Capa P-24 “pas d’animals en llibertat”.
o Capa P-26 “despreniments”.
El catàleg, es pot consultar en: https://oden.diputaciolleida.cat/carreteres
Per establir l’estructura base, es demanarà al cap de servei d’Infraestructura Viària i Obres, els fitxers base.
Una vegada produït el retorn de la informació digital d’acord amb les dues condicions especials d’execució anteriors al responsable del contracte, el cap de servei expedirà un document de declaració de compliment de la condició.
Classificació empresarial
Grup:
Grup A) Moviment de terres i perforacions
Subgrup:
Subgrup 1. Desboscaments i buidatges.
Categoria:
Categoria 4, si la seva quantia és superior a 840.000 euros i inferior o igual a 2.400.000 euros.
Grup:
Grup A) Moviment de terres i perforacions
Subgrup:
Subgrup 2. Explanacions.
Categoria:
Categoria 4, si la seva quantia és superior a 840.000 euros i inferior o igual a 2.400.000 euros.
Grup:
Grup G) Vials i pistes
Subgrup:
Subgrup 4. Amb ferms de mescles bituminoses.
Categoria:
Categoria 4, si la seva quantia és superior a 840.000 euros i inferior o igual a 2.400.000 euros.
Reserva social:
No
Tipus de tramitació:
Ordinària
Procediment d'adjudicació:
Obert
Termini de presentació d'ofertes:
02/06/2025 00:00:00
Eina de presentació electrònica d'ofertes:
Sobre digital
Subhasta electrònica:
No
L'ACP és aplicable al contracte:
No
Obertura de sobres
Sobre:
Sobre amb criteris avaluables objectivament
Data obertura:
A partir de la data de l'obertura del sobre anterior
Data de publicació de l'anunci:
06/05/2025 13:00
Peu de recurs:
Contra el present anunci podeu interposar els següents recursos:
1. El contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Lleida, en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la publicació d’aquest anun-ci al perfil de contractant, sens perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.
2. Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició da-vant el mateix òrgan que ha dictat l’acte impugnat, en el termini d’un mes a comp-tar de l’endemà de la publicació d’aquest anunci al perfil de contractant.
Plec de clàusules administratives:
Plec de prescripcions tècniques:
Memòria justificativa del contracte:
Document aprovació de l'expedient:
Altra documentació: