www.gencat.cat

Contractació del Servei de desbrossa d’espais verds i de treballs de Jardineria a l’Ajuntament de Santa Margarida de Montbui. Exp. 1504/2024.


Codi de l'expedient:1504/2024

Descripció de l'esmena:Modificar error núm. d'expedient 1504/2025 el correcte es 1504/2024.

Evidències de la publicació

NIF:
P0825000C
Direcció postal:
Ctra. de Valls, núm. 57
Localitat:
Santa Margarida de Montbui
Telèfon:
938034735
Fax:
938052345
Adreça web:
Persones de contacte
Nom:
JORDI GASULLA SABATÉ
Telèfon:
938034735

Tipus de contracte:
Serveis
Contracte mixt:
No
Valor estimat del contracte:
203.050,11 €
Contracte harmonitzat:
No
Pressupost base de licitació sense IVA:
119.441,46 €
Varis tipus d'IVA:
Pressupost base de licitació amb IVA:
142.323,91 €
Preu unitari:
L'import d'adjudicació ha estat ajustat:
Import d'adjudicació ajustat:
Contracte està finançat amb fons de la UE:
No
Denominació:
Contractació del Servei de desbrossa d’espais verds i de treballs de Jardineria a l’Ajuntament de Santa Margarida de Montbui. Exp. 1504/2024.
Codi de l'expedient:
1504/2024
Descripció de la prestació:
L'objecte d'aquesta licitació consisteix en la contractació del servei de desbrossa d’espais verds, manteniment de jardineria i tractaments fitosanitaris de l’arbrat municipal per tal que els espais públics objecte del contracte estiguin en les millors condicions higièniques, de neteja i manteniment. El contracte inclou la mà d’obra, materials i mitjans tècnics i mecànics adients per a la realització dels treballs.
Contractació conjunta:
No
Divisió en lots:
Amb lots
Número de lots:
3
Nombre màxim de lots al que una mateixa empresa licitadora pot presentar oferta:
2
Nombre màxim de lots que es poden adjudicar a una mateixa empresa licitadora:
2
Oferta integradora:
No
Compra pública d'innovació:
No
Títol del lot Descripció del lot
1
LOT 1 Desbrossa i desherbat d’espais verds ....
LOT 1 Desbrossa i desherbat d’espais verds i retirada de residus
CPV Principal:
77312000-0-Serveis d'estassada
Lloc d'execució:
ES511 -Santa Margarida de Montbui
Criteris d'adjudicació:
Diversos criteris
Criteri:
Preu
Puntuació total d'aquest conjunt de criteris:
70,00
Detall:
  • Oferta econòmica (Puntuació: 70,00)

Criteri:
Resta de criteris de valoració automàtica
Puntuació total d'aquest conjunt de criteris:
30,00
Detall:
  • Es valorarà assignant la major puntuació possible, 30 punts, al licitador que proposi la major quantitat de jornades/any efectives de treball d’operari destinat a la desbrossa de les herbes que sorgeixin a la via pública. (Puntuació: 30,00)

Criteri:
Criteris de valoració sotmesos a judici de valor
Puntuació total d'aquest conjunt de criteris:
0,00
Valor estimat del contracte:
97.490,07 €
Pressupost base de licitació sense IVA:
57.347,10 €
IVA:
21 %
Pressupost base de licitació amb IVA:
69.389,99 €
Revisió de preus:
No prevista revisió de preus
Garantia provisional:
No
Garantia definitiva:
Percentatge de la garantia definitiva:
5,00 %
Garantia complementària:
No
Durada del contracte:
2 anys
Observacions del termini:
La durada del contracte s’estableix per a un període inicial de 2 anys a comptar des de la data de la signatura de cada contracte per cada LOT adjudicat.
Admissió de variants:
No
Es preveuen pròrrogues:
Informació complementària de la pròrroga:
El contracte, en cada un dels lots, podrà ser prorrogat per 1 any més amb la modalitat (2+1) sempre i quan sigui acordat per l’òrgan de contractació i serà obligatòria per l’empresari en compliment d’allò disposat a l’article 29 de la Llei 9/2017, de contractes del sector públic.
Es preveuen modificacions:
Informació complementària de la modificació:
Sí, màxim 20% del pressupost base de licitació IVA exclòs
2
LOT 2 Treballs de jardineria ....
LOT 2 Treballs de jardineria i subministrament d’espècies vegetals, substrats i adobs necessaris
CPV Principal:
77311000-3-Serveis de manteniment de jardins i parcs
Lloc d'execució:
ES511 -Santa Margarida de Montbui
Criteris d'adjudicació:
Diversos criteris
Criteri:
Preu
Puntuació total d'aquest conjunt de criteris:
45,00
Detall:
  • Oferta econòmica tasques de jardineria (Puntuació: 45,00)

Criteri:
Resta de criteris de valoració automàtica
Puntuació total d'aquest conjunt de criteris:
55,00
Detall:
  • Oferta econòmica de l’arbrat a subministrar (Puntuació: 30,00)
  • Oferta econòmica de les arbustives i flor a subministrar (Puntuació: 15,00)
  • Es valorarà assignant la major puntuació possible, 10 punts, al licitador que proposi la major quantitat de jornades/any efectives de treball d’un auxiliar de jardiner amb els recursos materials, eines i consumibles que siguin necessaris (1 vehicle de desplaçament, eines manuals, saques per retirada residu), per a la retirada manual d’herbes en jardineres, rotondes i espais enjardinats. (Puntuació: 10,00)

Criteri:
Criteris de valoració sotmesos a judici de valor
Puntuació total d'aquest conjunt de criteris:
0,00
Valor estimat del contracte:
100.336,89 €
Pressupost base de licitació sense IVA:
59.021,70 €
Varis tipus d'IVA:
Pressupost base de licitació amb IVA:
69.216,26 €
Garantia provisional:
No
Garantia definitiva:
Percentatge de la garantia definitiva:
5,00 %
Garantia complementària:
No
Durada del contracte:
2 anys
Observacions del termini:
La durada del contracte s’estableix per a un període inicial de 2 anys a comptar des de la data de la signatura de cada contracte per cada LOT adjudicat.
Admissió de variants:
No
Es preveuen pròrrogues:
Informació complementària de la pròrroga:
El contracte, en cada un dels lots, podrà ser prorrogat per 1 any més amb la modalitat (2+1) sempre i quan sigui acordat per l’òrgan de contractació i serà obligatòria per l’empresari en compliment d’allò disposat a l’article 29 de la Llei 9/2017, de contractes del sector públic. Per acordar la pròrroga caldrà prèviament un informe previ de la responsable del contracte.
Es preveuen modificacions:
Informació complementària de la modificació:
Sí, màxim 20% del pressupost base de licitació IVA exclòs.
3
LOT 3 Tractament fitosanitari ....
LOT 3 Tractament fitosanitari, principalment, de les Chitalpa tashkentensis i Albízia julibrissin .
CPV Principal:
77211500-7-Serveis de manteniment d'arbres
Lloc d'execució:
ES511 -Santa Margarida de Montbui
Criteris d'adjudicació:
Diversos criteris
Criteri:
Preu
Puntuació total d'aquest conjunt de criteris:
90,00
Detall:
  • Oferta econòmica tractament fitosanitari (Puntuació: 90,00)

Criteri:
Resta de criteris de valoració automàtica
Puntuació total d'aquest conjunt de criteris:
10,00
Detall:
  • Característiques tècniques i funcionals (Puntuació: 10,00)
Observacions:
Es valorarà assignant la puntuació corresponent al licitador que realitzi una supervisió de l’efectivitat del tractament 7 dies posterior a l’aplicació del mateix. L’informe haurà d’estar documentat gràficament i signat per un tècnic qualificat en la matèria

Criteri:
Criteris de valoració sotmesos a judici de valor
Puntuació total d'aquest conjunt de criteris:
0,00
Valor estimat del contracte:
5.223,15 €
Pressupost base de licitació sense IVA:
3.072,44 €
IVA:
21 %
Pressupost base de licitació amb IVA:
3.717,65 €
Garantia provisional:
No
Garantia definitiva:
Percentatge de la garantia definitiva:
5,00 %
Garantia complementària:
No
Durada del contracte:
2 anys
Observacions del termini:
La durada del contracte s’estableix per a un període inicial de 2 anys a comptar des de la data de la signatura de cada contracte per cada LOT adjudicat.
Admissió de variants:
No
Es preveuen pròrrogues:
Informació complementària de la pròrroga:
El contracte, en cada un dels lots, podrà ser prorrogat per 1 any més amb la modalitat (2+1) sempre i quan sigui acordat per l’òrgan de contractació i serà obligatòria per l’empresari en compliment d’allò disposat a l’article 29 de la Llei 9/2017, de contractes del sector públic. Per acordar la pròrroga caldrà prèviament un informe previ de la responsable del contracte.

Títol del lot Descripció del lot
1
LOT 1 Desbrossa i desherbat d’espais verds ....
LOT 1 Desbrossa i desherbat d’espais verds i retirada de residus
Condicions d'execució del contracte
Tipus de condició:
Altres condicions d'execució
Descripció:
S'estableixen les següents condicions especials d'execució del contracte de tipus social i/o relacionades amb l’ocupació i mediambiental, d'acord amb l'establert en l'article 202 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic següents: 1.Promoure l'ocupació de persones amb especials dificultats d'inserció en el mercat laboral, en particular de les persones amb discapacitat o en situació o risc d'exclusió social a través d'empreses d'inserció. 2.Eliminar les desigualtats entre l'home i la dona en aquest mercat, afavorint l'aplicació de mesures que fomentin la igualtat entre dones i homes en el treball. 3.Combatre l'atur, en particular el juvenil, el que afecta les dones i el de llarga durada. 4.La promoció del reciclat de productes i l’ús de fulls, papers en tot cas reciclables.
Solvència econòmica i financera
Criteri de solvència:
Volum anual de negocis
Valor mínim exigit:
Declaració sobre el volum anual de negocis en l’àmbit a què es refereix el contracte referit al millor exercici dins dels tres últims anys disponibles en funció de la data de constitució o inici de l’activitat de l’empresa i de presentació de les ofertes, per import igual o superior a 25.000,00 €. L’acreditació documental de la suficiència de la solvència econòmica i financera s'efectuarà mitjançant l’aportació dels comptes anuals dipositats en el Registre Mercantil si s’escau i declaració de l’empresari indicant el volum de negocis, o dels models presentats davant l’Agència Tributària AEAT on quedi reflectit el volum.

Criteri de solvència:
Assegurança de responsabilitat civil per riscos professionals
Valor mínim exigit:
Justificant de l’existència de una assegurança d’indemnització pels riscos professionals. L’assegurança haurà de tenir una cobertura per riscos professionals per un import mínim de 150.000,00€. L’acreditació documental s’efectuarà mitjançant l’aportació de certificat expedit per l’assegurador, en el que constin els imports i riscos assegurats i la data de venciment de l’assegurança, i document de compromís vinculant de subscripció, pròrroga o renovació de l’assegurança, en els casos procedents. Si, per una raó justificada, l’empresa no està en condicions de presentar les referències sol·licitades, l’òrgan de contractació podrà autoritzar l’acreditació de la solvència econòmica financera per qualsevol altre mitjà que consideri apropiat dels previst en l’article 87 LCSP.
Solvència tècnica i professional
Criteri de solvència:
Relació serveis o treballs efectuats de la mateixa naturalesa en el curs de com a màxim els últims tres anys
Valor mínim exigit:
Demostrar experiència mínima de tres anys desenvolupant activitats de jardineria i desbrossa. Caldrà presentar una relació dels principals serveis realitzats en el curs dels tres últims anys d’igual o similar naturalesa als que constitueixen l’objecte del contracte L’experiència s’acreditarà mitjançant currículum laboral, certificat de la vida laboral emès per la tresoreria general de la seguretat social, així com copia dels contractes, certificats de serveis o qualsevol altre mitjà que acrediti l’experiència.
Reserva social:
No
2
LOT 2 Treballs de jardineria ....
LOT 2 Treballs de jardineria i subministrament d’espècies vegetals, substrats i adobs necessaris
Condicions d'execució del contracte
Tipus de condició:
Altres condicions d'execució
Descripció:
S'estableixen les següents condicions especials d'execució del contracte de tipus social i/o relacionades amb l’ocupació i mediambiental, d'acord amb l'establert en l'article 202 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic següents: 1.Promoure l'ocupació de persones amb especials dificultats d'inserció en el mercat laboral, en particular de les persones amb discapacitat o en situació o risc d'exclusió social a través d'empreses d'inserció. 2.Eliminar les desigualtats entre l'home i la dona en aquest mercat, afavorint l'aplicació de mesures que fomentin la igualtat entre dones i homes en el treball. 3.Combatre l'atur, en particular el juvenil, el que afecta les dones i el de llarga durada. 4.La promoció del reciclat de productes i l’ús de fulls, papers en tot cas reciclables.
Solvència econòmica i financera
Criteri de solvència:
Volum anual de negocis
Valor mínim exigit:
Declaració sobre el volum anual de negocis en l’àmbit a què es refereix el contracte referit al millor exercici dins dels tres últims anys disponibles en funció de la data de constitució o inici de l’activitat de l’empresa i de presentació de les ofertes, per import igual o superior a 25.000,00 €. L’acreditació documental de la suficiència de la solvència econòmica i financera s'efectuarà mitjançant l’aportació dels comptes anuals dipositats en el Registre Mercantil si s’escau i declaració de l’empresari indicant el volum de negocis, o dels models presentats davant l’Agència Tributària AEAT on quedi reflectit el volum.

Criteri de solvència:
Assegurança de responsabilitat civil per riscos professionals
Valor mínim exigit:
Justificant de l’existència de una assegurança d’indemnització pels riscos professionals. L’assegurança haurà de tenir una cobertura per riscos professionals per un import mínim de 150.000,00€. L’acreditació documental s’efectuarà mitjançant l’aportació de certificat expedit per l’assegurador, en el que constin els imports i riscos assegurats i la data de venciment de l’assegurança, i document de compromís vinculant de subscripció, pròrroga o renovació de l’assegurança, en els casos procedents. Si, per una raó justificada, l’empresa no està en condicions de presentar les referències sol·licitades, l’òrgan de contractació podrà autoritzar l’acreditació de la solvència econòmica financera per qualsevol altre mitjà que consideri apropiat dels previst en l’article 87 LCSP.
Solvència tècnica i professional
Criteri de solvència:
Relació serveis o treballs efectuats de la mateixa naturalesa en el curs de com a màxim els últims tres anys
Valor mínim exigit:
Demostrar experiència mínima de tres anys desenvolupant activitats de jardineria i desbrossa. Caldrà presentar una relació dels principals serveis realitzats en el curs dels tres últims anys d’igual o similar naturalesa als que constitueixen l’objecte del contracte. L’experiència s’acreditarà mitjançant currículum laboral, certificat de la vida laboral emès per la tresoreria general de la seguretat social, així com copia dels contractes, certificats de serveis o qualsevol altre mitjà que acrediti l’experiència.

Criteri de solvència:
Personal tècnic o unitats tècniques
Valor mínim exigit:
La titulació dels operaris, oficial de jardiner i de jardiner caldrà demostrar-la amb la vida laboral o contractes que s’hagin formalitzat per aquesta categoria durant els últims 3 anys.
Reserva social:
No
3
LOT 3 Tractament fitosanitari ....
LOT 3 Tractament fitosanitari, principalment, de les Chitalpa tashkentensis i Albízia julibrissin .
Condicions d'execució del contracte
Tipus de condició:
Altres condicions d'execució
Descripció:
S'estableixen les següents condicions especials d'execució del contracte de tipus social i/o relacionades amb l’ocupació i mediambiental, d'acord amb l'establert en l'article 202 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic següents: 1.Promoure l'ocupació de persones amb especials dificultats d'inserció en el mercat laboral, en particular de les persones amb discapacitat o en situació o risc d'exclusió social a través d'empreses d'inserció. 2.Eliminar les desigualtats entre l'home i la dona en aquest mercat, afavorint l'aplicació de mesures que fomentin la igualtat entre dones i homes en el treball. 3.Combatre l'atur, en particular el juvenil, el que afecta les dones i el de llarga durada. 4.La promoció del reciclat de productes i l’ús de fulls, papers en tot cas reciclables.
Solvència econòmica i financera
Criteri de solvència:
Volum anual de negocis
Valor mínim exigit:
Declaració sobre el volum anual de negocis en l’àmbit a què es refereix el contracte referit al millor exercici dins dels tres últims anys disponibles en funció de la data de constitució o inici de l’activitat de l’empresa i de presentació de les ofertes, per import igual o superior a 25.000,00 €. L’acreditació documental de la suficiència de la solvència econòmica i financera s'efectuarà mitjançant l’aportació dels comptes anuals dipositats en el Registre Mercantil si s’escau i declaració de l’empresari indicant el volum de negocis, o dels models presentats davant l’Agència Tributària AEAT on quedi reflectit el volum.

Criteri de solvència:
Assegurança de responsabilitat civil per riscos professionals
Valor mínim exigit:
Justificant de l’existència de una assegurança d’indemnització pels riscos professionals. L’assegurança haurà de tenir una cobertura per riscos professionals per un import mínim de 150.000,00€. L’acreditació documental s’efectuarà mitjançant l’aportació de certificat expedit per l’assegurador, en el que constin els imports i riscos assegurats i la data de venciment de l’assegurança, i document de compromís vinculant de subscripció, pròrroga o renovació de l’assegurança, en els casos procedents. Si, per una raó justificada, l’empresa no està en condicions de presentar les referències sol·licitades, l’òrgan de contractació podrà autoritzar l’acreditació de la solvència econòmica financera per qualsevol altre mitjà que consideri apropiat dels previst en l’article 87 LCSP.
Solvència tècnica i professional
Criteri de solvència:
Relació serveis o treballs efectuats de la mateixa naturalesa en el curs de com a màxim els últims tres anys
Valor mínim exigit:
Demostrar experiència mínima de tres anys desenvolupant activitats de tractament fitosanitari. Caldrà presentar una relació dels principals serveis realitzats en el curs dels tres últims anys d’igual o similar naturalesa als que constitueixen l’objecte del contracte.

Criteri de solvència:
Demostrar que s’està inscrit al Registre Oficial d'Establiments i Serveis de Plaguicides de la Generalitat de Catalunya (ROESP).

Criteri de solvència:
Aportar acreditació de disposar del carnet de manipulador i aplicador de productes fitosanitaris del personal associat al contracte
Reserva social:
No

Tipus de tramitació:
Ordinària
Procediment d'adjudicació:
Obert
Termini de presentació d'ofertes:
04/07/2025 23:59:59
Eina de presentació electrònica d'ofertes:
Sobre digital
Subhasta electrònica:
No
L'ACP és aplicable al contracte:
No
Llengua o llengües en què s'han de redactar les ofertes o les sol·licituds de participació:
català, castellà, anglès, occità
Títol del lot Descripció del lot
1
LOT 1 Desbrossa i desherbat d’espais verds ....
LOT 1 Desbrossa i desherbat d’espais verds i retirada de residus
Obertura de sobres
Sobre:
Sobre 2
Data obertura:
A partir de la data de l'obertura del sobre anterior
2
LOT 2 Treballs de jardineria ....
LOT 2 Treballs de jardineria i subministrament d’espècies vegetals, substrats i adobs necessaris
Obertura de sobres
Sobre:
Sobre 2
Data obertura:
A partir de la data de l'obertura del sobre anterior
3
LOT 3 Tractament fitosanitari ....
LOT 3 Tractament fitosanitari, principalment, de les Chitalpa tashkentensis i Albízia julibrissin .
Obertura de sobres
Sobre:
Sobre 2
Data obertura:
A partir de la data de l'obertura del sobre anterior

Data de publicació de l'anunci:
19/06/2025 14:58
Peu de recurs:
En tractar-se de contractes susceptibles de recurs especial en matèria de contractació, l’adjudicatari s’obliga a formalitzar-lo mitjançant document administratiu transcorregut el termini de 15 dies hàbils a comptar des del següent a la recepció de la notificació de l’adjudicació.
Observacions de l'expedient:
Serà un contracte reservat segons Disposició addicional quarta de la LCSP 9/2017, de 8 de Novembre, a Centres Especials de Treball, en endavant CET’s, amb plantilla formada per persones amb discapacitat amb especials dificultats d’inserció, entenent com a especial dificultat persones amb discapacitat intel·lectual, trastorn mental o paràlisis cerebral amb un reconeixement de grau igual o superior al 33% i/o les persones amb discapacitat física o sensorial amb reconeixement de grau igual o superior al 65%. El règim jurídic aplicable per determinar la preparació i l’adjudicació serà el propi del contracte de servei atès el caràcter principal de la prestació i que es desenvoluparan detalladament en el plec de prescripcions tècniques.

Plec de clàusules administratives:
Plec de prescripcions tècniques:
Memòria justificativa del contracte:
Document aprovació de l'expedient:
Altra documentació:
PRO_v.4.0.3